ona tili ta’limi nafaqat til ko‘nikmalarini shakllantirish, balki o‘quvchilarning ma’naviy-axloqiy dunyoqarashini rivojlantirishning muhim vositasi hisoblanadi. Milliy va umuminsoniy qadriyatlar ruhida tarbiyalash jarayoni ona tili darslarida matnlar, adabiy asarlar, og‘zaki va yozma nutq mashqlari orqali amalga oshirilishi mumkin bo‘lib, bu o‘quvchilarda vatanparvarlik, insonparvarlik, adolat, mehr-oqibat, hurmat va mas’uliyat tuyg‘ularini singdirishga xizmat qiladi. Zamonaviy pedagogikada bunday tarbiya integrativ va loyihaviy yondashuvlar asosida tashkil etilmoqda. Ushbu maqolada ona tili darslarida milliy va umuminsoniy qadriyatlar ruhida tarbiyalash jarayonini loyihalashtirishning metodik tizimi yoritiladi, bu esa ta’limning ma’naviy-ma’rifiy jihatini kuchaytirishga qaratilgan.
обучение родному языку служит не только формированию языковых навыков, но и важным инструментом развития духовно-нравственного мировоззрения учащихся. Процесс воспитания в духе национальных и общечеловеческих ценностей может реализовываться на уроках родного языка через тексты, литературные произведения, упражнения в устной и письменной речи, тем самым прививая учащимся чувства патриотизма, гуманизма, справедливости, сострадания, уважения и ответственности. В современной педагогике такое воспитание организуется на основе интегративных и проектных подходов. В данной статье освещается методическая система проектирования процесса воспитания в духе национальных и общечеловеческих ценностей на уроках родного языка, что направлено на усиление духовно-просветительского аспекта образования.