zamonaviy ta’lim jarayoni akademik bilimlar bilan birga ijtimoiy va emotsional kompetensiyalarni rivojlantirishni ham talab etadi. P. Salovey, J. Mayer va D. Goleman ishlarida yoritilgan ijtimoiy intellekt shaxsning o‘zini va boshqalarni tushunish, empatiya, hissiy regulyatsiya hamda ijtimoiy qaror qabul qilish qobiliyatlarini qamrab oladi. Raqamli transformatsiya sharoitida bu kompetensiyalar o‘quvchilarning muvaffaqiyatli ijtimoiy integratsiyasi va professional tayyorgarligi uchun strategik ahamiyat kasb etadi. Shu bois, ijtimoiy intellektni rivojlantirishning innovatsion pedagogik texnologiyalar asosidagi mexanizmlarini aniqlash dolzarb masala hisoblanadi.
современное образование рассматривается как пространство формирования не только академических знаний, но и социальных и эмоциональных компетенций. Концепция социального интеллекта, представленная П. Саловей, Дж. Майером и популяризированная Д. Гоулманом, включает способности к самопониманию, пониманию других, эмпатии, эмоциональной регуляции и принятию социальных решений. В условиях цифровой трансформации эти компетенции определяют успешную социальную интеграцию и профессиональную готовность молодых людей. В связи с этим актуальной задачей становится выявление механизмов развития социального интеллекта на основе инновационных педагогических технологий.