ushbu maqolada talabalarda shaxsiy rivojlanish jarayonida hayotiy strategiyalarni shakllantirishning psixologik mexanizmlari tahlil qilinadi. Insonning hayotiy maqsadlari va qadriyatlarini belgilashda ijtimoiy-madaniy muhit, individual psixologik xususiyatlar hamda ta’lim jarayonining o‘rni alohida yoritilgan. Shuningdek, talabalarda o‘zini anglash, motivatsiya, emotsional-intellektual rivojlanish, stressga qarshi turish ko‘nikmalari va qaror qabul qilish kompetensiyalarining shakllanishi nazariy va amaliy jihatdan tahlil qilingan. Maqolada hayotiy strategiyalarni shakllantirishning asosiy bosqichlari – maqsad qo‘yish, rejalashtirish, muammoli vaziyatlarda moslashuvchan yondashuvni qo‘llash va shaxsiy resurslardan samarali foydalanish mexanizmlari psixologik nuqtai nazardan yoritilgan.
в статье анализируются психологические механизмы формирования жизненных стратегий у студентов в процессе личностного развития. Подчеркивается роль социокультурной среды, индивидуальных психологических особенностей и образовательного процесса в определении жизненных целей и ценностей человека. Также рассматривается формирование самосознания, мотивации, эмоционально-интеллектуального развития, навыков стрессоустойчивости и компетенций принятия решений у студентов. В статье анализируются основные этапы формирования жизненных стратегий – постановка целей, планирование, применение гибкого подхода в проблемных ситуациях и механизмы эффективного использования личных ресурсов с психологической точки зрения.