maqola talabalarning dasturlash ko‘nikmalarini tahliliy baholash tizimlarini tahlil qilishga bag‘ishlangan bo‘lib, zamonaviy ta’limda avtomatlashtirilgan baholash vositalarining ahamiyatini ko‘rib chiqadi. Tadqiqotning maqsadi mavjud tizimlarning afzalliklari, kamchiliklari va O‘zbekiston ta’lim tizimiga qo‘llanilishini o‘rganishdir. Adabiyotlar tahlili orqali xalqaro tajribalar sintez qilingan, metodologiyada esa sistematik review, solishtirma tahlil, so‘rovnoma va intervyular qo‘llanilgan. Natijalar shuni ko‘rsatadiki, avtomatlashtirilgan tizimlar baholashni obyektivlashtiradi va o‘qituvchilar yukini kamaytiradi, ammo ijodiy yechimlarni baholashda cheklovlarga ega. Maqola O‘zbekiston uchun mahalliy platformalar ishlab chiqish, o‘qituvchilarni tayyorlash va AI asosidagi yondashuvlarni joriy etish takliflarini beradi, shuningdek, kelajak tadqiqot yo‘nalishlarini belgilaydi.
статья посвящена анализу систем аналитической оценки навыков программирования студентов и рассматривает значение автоматизированных средств оценивания в современном образовании. Цель исследования — изучить преимущества и недостатки существующих систем, а также возможности их применения в образовательной системе Узбекистана. На основе анализа литературы синтезирован международный опыт; в методологии использованы систематический обзор, сравнительный анализ, анкетирование и интервью. Результаты показывают, что автоматизированные системы объективизируют оценку и снижают нагрузку преподавателей, однако имеют ограничения в оценке творческих решений.