so‘nggi yillarda ta’lim sifatini oshirish, o‘qituvchilarning kasbiy rivojlanishini qo‘llab-quvvatlash va ta’lim siyosatini ilmiy asosda shakllantirish xalqaro miqyosda muhim masalaga aylandi. OECD tomonidan o‘tkaziladigan TALIS (Teaching and Learning International Survey) xalqaro tadqiqoti o‘qituvchilarning ish sharoiti, motivatsiyasi, professional rivojlanish imkoniyatlari hamda o‘quv muhitining holatini tahlil qiladi. TALIS 2024 natijalari mamlakatlarning ta’lim tizimidagi ustuvor yo‘nalishlar va muammolarni aniqlashda muhim manba bo‘lib xizmat qiladi. Ushbu maqolada TALIS 2024 tadqiqoti natijalari tahlil qilinib, O‘zbekiston ta’lim tizimi uchun dolzarb xulosalar chiqariladi.
в последние годы повышение качества образования, поддержка профессионального развития учителей и формирование образовательной политики на научной основе стали важными глобальными задачами. Международное исследование TALIS (Teaching and Learning International Survey), проводимое ОЭСР, анализирует условия труда учителей, их мотивацию, возможности профессионального развития и состояние образовательной среды. Результаты TALIS 2024 служат важным источником для выявления приоритетных направлений и проблем национальных систем образования. В данной статье анализируются результаты исследования TALIS 2024 и делаются актуальные выводы для системы образования Узбекистана.