Ushbu maqolada Amir Temurning rafiqalari va qizlari kiygan liboslar Markaziy Osiyoning madaniy va tarixiy merosining muhim unsuri sifatida o‘rganiladi. Yozma manbalar (xususan, Rui Gonsales de Klavixo, fors va arab manbalari) hamda Temuriylar va keyingi Buxoro maktabiga mansub miniatyuralar tahliliga asoslangan holda, Temuriylar davri zodagon ayollari qiyofalari tiklab ko‘rsatiladi. Maqolada ayollar kiyimlarining ramziy ma’nosi, bezak va amaliy xususiyatlari, shuningdek, ularning ijtimoiy mavqe va davr estetik idealining belgisi sifatidagi o‘rni alohida ta’kidlanadi. Shuningdek, maqolada ayollar libosi hukmron sulolaning siyosiy da’volari va Sharq mintaqalari bilan madaniy aloqalarini ifodalovchi vosita sifatida ko‘riladi. Tadqiqot natijalari moda va kiyim-kechakni saroy madaniyatining bir bo‘lagi sifatida ochib beradi hamda tarixiy rekonstruksiya va madaniyatshunoslik yo‘nalishidagi keyingi tarmoqli tadqiqotlarga asos yaratadi.
В данной статье исследуется одежда жён и дочерей Амир Темура как важный элемент культурного и исторического наследия Центральной Азии. На основе анализа письменных источников (включая описания Руи Гонсалеса де Клавихо, а также персидских и арабских хроник), а также миниатюр Тимуридской и поздней Бухарской178 школ, в статье реконструируются образы знатных женщин эпохи Тимуридов. Особое внимание уделяется символике, декоративно-прикладным особенностям и роли женской одежды как маркера социального статуса и эстетических идеалов того времени. Статья подчёркивает значимость женского костюма как средства выражения политических амбиций правящей династии и её культурных связей с регионами Востока. Полученные выводы подчёркивают роль моды как части придворной культуры и закладывают основу для дальнейших междисциплинарных исследований в области исторической реконструкции и культурологии.