ushbu maqola PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) baholashlarida matn tahlilining rolini o‘rganadi va ochiq va yopiq savollardan strategik foydalanish orqali o‘quvchilarning nutqiy ko‘nikmalarini oshirish uchun uslubiy asosni taklif qiladi. Maqolada o‘qish matnlarining har xil turlarini va savol formatlarini tahlil qilib, o‘qishni tushunish va nutq mahoratini bog‘laydigan samarali usullar aniqlangan. Taklif etilayotgan metodologiya analitik o‘qishni dialogik o‘qitish strategiyalari bilan birlashtirib, o‘quvchilarga ham kognitiv, ham kommunikativ kompetensiyalarni mustahkamlash imkonini beradi. Topilmalar shuni ko‘rsatadiki, ochiq va yopiq so‘rovlardan muvozanatli foydalanish boshlang‘ich va o‘rta sinf o‘quvchilarida chuqurroq tushunish, faol ishtirok etish va og‘zaki nutqni yaxshilashga yordam beradi.
эта статья исследует роль анализа текста в оценках PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) и предлагает методологическую основу для повышения речевых навыков учащихся посредством стратегического использования открытых и закрытых вопросов. В статье анализируются различные типы текстов для чтения и форматы вопросов, чтобы определить эффективные методы, которые связывают понимание чтения и навыки говорения. Предлагаемая методика сочетает аналитическое чтение со стратегиями диалогического обучения, позволяя учащимся укреплять как когнитивные, так и коммуникативные компетенции. Находки показывают, что сбалансированное использование открытых и закрытых опросов способствует более глубокому пониманию, активному участию и улучшению устной речи у учащихся начальных и средних классов.