ma’lumki, bugungi oliy ta’lim tizimida talabalarning mustaqil fikrlashi, kreativ yondashuvi, estetik dunyoqarashi va ijodiy salohiyatini rivojlantirish asosiy pedagogik maqsadlardan biri hisoblanadi. Bunda musiqa fanining o‘rni alohida ajralib turadi. Musiqa - bu faqat tovushlar tizimi emas, balki inson tafakkuriga, his-tuyg‘ulariga, estetik idrokiga ta’sir etuvchi kuchli vositadir. Oliy ta’limda musiqa darslarini nafaqat nazariy yoki amaliy tayyorgarlik uchun, balki ijodiy tafakkurni rivojlantirish vositasi sifatida ko‘rish dolzarb masalaga aylanmoqda. Musiqa orqali talaba o‘z fikrini san’at vositasida ifodalashga, musiqiy obrazlar orqali dunyoni badiiy idrok etishga, o‘z shaxsiy g‘oyalarini ilgari surishga o‘rganadi. Bu jarayon esa ijodiy tafakkur shakllanishining markazida turadi.
в современной системе высшего образования одной из основных педагогических целей является развитие самостоятельного мышления, творческого подхода, эстетического мировоззрения и творческого потенциала учащихся. Особо выделяется в этом роль музыковедения. Музыка - это не просто система звуков, а мощный инструмент, воздействующий на мышление, чувства, эстетическое восприятие человека. В высшем образовании становится актуальным рассматривать уроки музыки не только для теоретической или практической подготовки, но и как средство развития творческого мышления. Через музыку ученик учится выражать свое мнение средствами искусства, через музыкальные образы художественно воспринимать мир, выдвигать свои личные идеи. И этот процесс лежит в основе формирования творческого мышления.