Ushbu maqolada sun’iy intellekt (AI) texnologiyalarining ta’lim jarayoniga joriy etilishi orqali talabalarda ijtimoiy mas’uliyatlilikni shakllantirish imkoniyatlari tahlil etilgan. Muallif interaktiv ta’lim metodlarining zamonaviy shakllarini — gamifikatsiya, virtual simulyatsiyalar, AI-dialog platformalari va adaptiv baholash tizimlarini pedagogik mexanizm sifatida o‘rganadi. AI texnologiyalari yordamida ijtimoiy ong, empatiya, hamkorlik va tanqidiy fikrlashni rivojlantirishda yangi yondashuvlar asoslab berilgan. Tadqiqotda shuningdek, “EduAI Mentor”, “AI Social Challenge”, “EthicsBot” kabi amaliy platformalar misolida AI asosidagi interaktiv o‘qitishning ijtimoiy-axloqiy natijalari ko‘rsatib berilgan. Maqola sun’iy intellekt asosida ijtimoiy jihatdan mas’ul, raqamli tafakkurli shaxsni tarbiyalashning konseptual modelini ishlab chiqishga qaratilgan.
В статье анализируются возможности формирования социальной ответственности студентов посредством внедрения технологий искусственного интеллекта (ИИ) в образовательный процесс. Автор рассматривает современные формы интерактивного обучения — геймификацию, виртуальные симуляции, диалоговые платформы и адаптивные системы оценки — как педагогические механизмы развития социальной компетентности. Особое внимание уделено влиянию ИИ на развитие эмпатии, коллективного взаимодействия и критического мышления у студентов. На примере таких платформ, как “EduAI Mentor”, “AI Social Challenge”, “EthicsBot”, показана эффективность интеграции ИИ в систему высшего образования. Исследование направлено на разработку концептуальной модели воспитания социально ответственной личности в условиях цифровой трансформации образования.