nki o‘qituvchi nutqi ta’lim jarayonining asosiy vositasi va o‘quvchilar uchun namunaviy model hisoblanadi. Zamonaviy pedagogikada nutq madaniyatini rivojlantirish kommunikativ kompetensiya, retorika, lingvopragmatika va raqamli texnologiyalarga asoslangan innovatsion yondashuvlar orqali amalga oshirilmoqda. Ushbu yondashuvlar bo‘lajak o‘qituvchilarda nutqning aniqligi, ifodaliligi, axloqiy jihatdan to‘g‘riligi va kommunikativ samaradorligini ta’minlashga qaratilgan. Maqolada bo‘lajak o‘qituvchilarning nutq madaniyatini zamonaviy yondashuvlar (kompetensiyaga yo‘naltirilgan, integrativ, loyihaviy va raqamli ta’lim) asosida rivojlantirishning nazariy va amaliy jihatlari yoritiladi.
в профессиональной подготовке будущих учителей речевая культура занимает центральное место, поскольку речь учителя является основным инструментом образовательного процесса и образцовой моделью для учащихся. В современной педагогике развитие речевой культуры осуществляется через инновационные подходы, основанные на коммуникативной компетенции, риторике, лингвопрагматике и цифровых технологиях. Эти подходы направлены на обеспечение точности, выразительности, этической правильности и коммуникативной эффективности речи будущих учителей. В статье освещаются теоретические и практические аспекты развития речевой культуры будущих учителей на основе современных подходов (компетентностно-ориентированного, интегративного, проектного и цифрового образования).